Khamis, 12 April 2012

Was-was: Tolong Jauhi Aku

Kali ini kotak hati itu berbicara lagi;
melempiaskan rasa rindu dan penyatuan,
antara kami bertiga seperti keadaan yang lama.

Entah.

Bukan penafian usaha yang sedang aku bangkitkan,
namun acapkali hati ini, persoalan ini serta bebanan ini aku rasalah;
Belum cukup ampuh aku harungi.

Memang.

Fasa perubahan itu adalah sesuatu yang wajar;
sesuai dan berlandaskan keadaan semasa.
Namun yang demikian,
tatkala kemuncak klimaks itu tiba pada kotak minda;
Zaaaaap!
Pedih! Sakit! Meraung dan terlolonglah aku di situ,
menangisi akan sebuah ketidakyakian dalam diri aku.

''Kotak hati, kotak minda''

Kalian penyatuan aku dalam menangkis rasa was-was ini.

''Pada-Mu Tuhan aku berserah;

kekuatan itu sedaya-upaya aku kerah''


Tiada ulasan:

Catat Ulasan